H.M.S. Victory MV27

Mooie bouwdoos van H.M.S. Victory van Mamoli.

H.M.S. Victory ( His Majesty's Ship Victory)
Is een Oorlogschip dat dienst deed bij de Britse Marine in de achttiende en negentiende Eeuw en speelde een belangrijke rol in de Zeeslag bij Trafalgar als Vlaggeschip van Admriaal Horatio Nelson.
Sinds 1922 ligt het schip in droogdok nr. 2 (het oudste droogdok ter wereld) in Portsmouth en trekt als museumschip ongeveer 350.000 bezoekers per jaar. Het is, hoewel niet meer zeewaardig nog steeds in dienst bij de Britse Marine als Vlaggeschip, sinds in 2012 van de First Sea Lord. Het is daarmee het oudste, nog in dienst zijnde, oorlogschip ter Wereld.

GEEN VOORRAAD !!.
zoomzoomzoom hms. victory mv27 1.jpg hms victoy mv 27 2.jpg hms victory mv 27 3.jpg



Het schip kwam in 1778 (de bouw duurde zes jaar) in dienst als linieschip van het eerste charter. Het schip had 850 opvarenden en 102 gietijzeren Kanons en Carronades aan boord die op drie dekken stonden opgesteld. Tezamen konden zij 500 kg ijzer in één salvo meer dan een halze zeemijl ver schieten. Daarbij verbruikten de kannoniers 200 kg kruit. Op die afstand sloeg een projectiel uit het zwaartse Kanons (32 ponder) nog altijd een gat in massief Eikenhout van 60 cm. dik.
De kiel is gemaakt van Iepenhout terwijl de romp uit Eikenhout bestaat. De masten zijn driedelig en gemaakt van Sparrehout omdat dat dit flexibel is. Alleen voor de constructie van de zware spanten en dubbele huidsbeplanking had men 2500 volwassen bomen van ee nEeuw oud nodig. Het schip kan in totaal 5468 m2 zeildoek voeren en de lengte van de tuigage bedraagt 42 km. Midscheeps staat er een dubbele kaapstander waarin 260 man met draaibomen van Essenhout als spaken in de kop van de gangspil staken om zo de twee ankers van elek bijna vijfduizend kilo te lichten bij anker op gaan.
Bij slecht weer stonden 150 mannen aan de pompen om 120 ton water per uur uit de romp te pompen.

Dit schip is de trots van de Britse Marine. 
Door de metalen geschuts-poorten is er een perfecte uitvoering van de openingen voor het scheepsgeschut te realiseren.
Veel gebruik is er gemaakt van kostbaar hout gegoten volgens de oorspronkelijke vorm van het origineel.
Er wordt geen gebruik gemaakt van plastic of plastic houten onderdelen in deze bouwdoos.
De structuur van het halfdek is volledig van hout en hierop zijn diverse voorgevormde metalen decoraties toegepast. De bekleding van de onderwaterlijn van de romp met plaatjes weerspiegelt het constructieve schema van het origineel en van een groot realitisch effect.

Nu kunt u een Victory bouwen, zelfs als u niet beschikt voor veel tentoonstellings ruimte !. Rijkelijk gereproduceerd en zo nauwkeurig mogelijk gedetailleerd als haar grotere gelijken. Mamoli's nieuwe bouwdoos bouwt als een indrukwekkend modelschip.

Laser gesneden houten onderdelen passen met opmerkelijk gemak, en de dubbele beplanking zorgt voor een perfect afgewerkte romp. Honderden gekleurde houten stukjes simuleren de koperen beplating onder de waterlijn. Kant-en klare scheepsbeslag inbegrepen hardhouten blokken en jufferblokken, drie diktes van tuigage lijnen, messing reling en metalen ankers. Tweeentwintig metaken kanons en twee falconets fungeren als de belangrijkste den bewapening. Zorgvuldig gegoten metalen vergulde replica versieringen van de achtersteven galerij en twee foto-geëtste messing platen voegen levensechte details. Duidelijke tekeningen en instructie vergemakkelijken de bouw.

Bijzonderheden:

♥ Moeilijkheid * * * * Gevorderde Bouwer
♥ Schaal: 1:90
♥ Lengte: 1116 mm.
♥ Hoogte: 773 mm.
♥ Volledige spanten en lattenbouw
♥ Compleet met alle scheepsbeslag
€ 595,00
Aantal:

Niet meer op voorraad.
beschikbaarheid